9 Kasım 2007 Cuma

Supriz Dogum Gunu Pastasi Ve Kurabiyeleri


Uzun zamandan beri sekerli hamurdan dogumgunu pastasi yapmamistim.27 Ekim'de cok sevdigimiz yakin bir arkadasimizin kizinin yani adasim Elifnur'un 5.dogum gunuydu.
Supriz dogumgunu partisi yapmak icin 2 gun oncesinden tum hazirliklarima basladim
ve hersey tam takir yolunda gitti.Pastamizi ve kurabiyelerimizi yanimiza alip suprizimizi yaptik ve kendi aramizda kutlamalarimizi yaptik .Elifnur ile kurabiyelerimizi icing kalemleri ile susleyip susleyip midemize goturduk.Aslinda kurabiyelerimizi susledigimiz zamanki halini resimleyebilmis olsaydim daha cok mutlu olacaktim ama insallah bir dahaki sefere neyse sizleri fazla bekletmeden gelelim tariflerimizi paylasmaya :-)


MALZEMELER:

BEYAZ PANDISPANYASI:

  • 4 yumurta
  • 1 su bardagi tozseker
  • 1 su bardagi un
  • 1 paket vanilya
  1. Ilk once yumurta sarisi ile yarim bardak tozsekeri iyice cirptiktan sonra baska bir kapta yumurta beyazi ile diger yarim bardak tozsekeri kar haline getirene kadar cirpin.
  2. Sonrada Yumurta sarisi karisimin icine unu ve vanilyayi koyup ardindan yumurta beyazini spatula yardimi ile havasini sondurmeden yavasca karistirin.
  3. Yagli kagit serilmis buyuk firin tepsisine dokup,uzerini duzeltin ve 175 dercede isitilmis firinda uzeri kizarincaya kadar pisirin ve sogumaya birakin.
  4. Sonrada 23 cm'lik kelepceli kaliplarin ebadinda 3 adet yuvarlak kesin.

PASTA KREMASI:

  • 250 gr.sut ( 3.5 turk kahvesi fincani
  • 75 gr. tozseker ( 1.5 turk kahvesi fincani)
  • 3 yumurta sarisi
  • 23 gr. un ( 2 yemek kasigi )
  • 1 paket vanilya
  • 20 gr.tereyagi veya margarin
HAZIRLANISI;

  1. Kaynatmis oldugumuz sut ile karistirilmis yumurta sarisi,tozseker,un ve vanilyayi karistirip muhallebi gibi pisirelim ve en son olarak tereyagini koyup sogumaya birakalim.
  2. Soguduktan sonra 250 gr.cirpilmis krema ile pasta kremasina karistiralim.

PASTANIN KOMPLE HAZIRLANISI:

  1. En altina yagli kagit serilmis 23.cm'lik kelepceli kalibimiza 1.pandispanyayi sekerli sut ile islatalim.Pasta kremamizi koyduktan sonra dilimlenmis cilekleri dizelim ve bu sekilde 2 kez tekrar edelim.En son olarak 3. pandispanyayi uzerine koyup buzdolabinda yaklasik 1 gun bekletelim.
  2. Fazla zamanim olmadigi icin hazir almis oldugum seker hamurlarindan istedigim renklerden sekiller vererek bir tepsiye koyup kurumasini sagladim.Isterseniz sevgili Esra'nin seker hamuru tariflerinden alip sizde evde yapabilirsiniz ( www.acemisef.blogspot )
  3. Ertesi gunu elimde kalan biraz cirpilmis krema ile pastanin tum yuzeyini duzelttim. Sonrada beyaz seker hamuru ile kapladim.Ardindan bir onceki gun yapmis oldugum susleri yerlestirdim.

KURABIYELER ICIN MALZEMELER:

  • 239 gr.un ( 6 turk kahvesi fincani )
  • 165 gr.oda sicakliginda beklemis tereyag
  • 38 gr.bal ( 3 tatli kasigi )
  • 107 gr. pudra sekeri ( 4 turk kahve fincani )
  • 1 yumurta sarisi
  • 1 paket vanilya

HAZIRLANISI:

Butun malzemeleri karistirip kurabiye hamuru sertliginde hamur elde edip 15 dk.buzdolabinda bekletin.Sonra'da yaklasik 1 parmak kalinliginda merdane ile acip istedigimiz sekiller vererek 175 derecede isitilmis firinda pisirelim.




3 yorum:

Aylin Ünlü dedi ki...

Mükemmel görünüyor,ellerine sağlık Elif..Senin bloguna sık sık uğrayacağım : )

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Hem pasta hem de kurabiyeler harika görünüyor. İşin ehlinden bir blog takip etmek çok zevkli olacak. Hayırlı olsun canım.
Sevgiler,
Esra

Mutfagimdaki Lezzetler dedi ki...

Aylin'cigim...
Begenmene cok sevindim,tesekkur ederim.Yakisikli Ahmet'imi benim icin soyleee koklaya koklaya op emi?
Esra'cigim...
Bloguma ziyaret etmen beni cok sevindirdi,insallah isine yarayacak tarifler ve bilgiler bulursun.Tekrar tesekkur ederim.Ilke'yi ve seni cok optum.
Sevgilerimle
Elif