28 Ekim 2007 Pazar

Fistik Ezmeli Kurabiye ( Peanut Butter Cookies )

Bu tarifi nedense cok seviyorum cunki ne zaman yapsam her daim mukemmel fistik kokulu bir kurabiye ortaya cikiyor.Ve aninda da tuketiliyor.Simdiye kadar kim tatmis ise herkes cok memnun kaldi ve tabii'ki sizlerinde denemenizi siddetle tavsiye ederim.Yalniz elde edeceginiz kalorilerilerden ben sorumlu degilim :-)
Simdiden kolay gelsin
Sevgilerimle

MALZEMELER:


  • 215 gr.Tuzsuz Tereyag ( Oda sicakliginda beklemis olmali )
  • 70 gr. Fistik ezmesi ( 3 yemek kasigi )
  • 150 gr. Toz Kahverengi seker ( 2 turk kahvesi fincani)
  • 1 adet butun yumurta
  • 225 gr.Un ( 4.5 turk kahvesi fincani)
  • 1/2 cay kasigi karbonat
  • 1 paket Vanilya

HAZIRLANISI;

  1. Tereyagi,fistik ezmesi ve kahverengi sekerini iyice karistirin.
  2. Sonrada yumurtayi yedirin ardindan unu,karbonati ve vanilyayi koyup karistirin.
  3. Yaklasik bir ceviz buyuklugunde parcalar alip yuvarlayin (ben her biri 20 gr.gelecek sekilde yapip yuvarladim.)
  4. Tepsilere dizdikten sonra catalin ters kismi ile arti seklinde biraz bastirip sekiller verin.
  5. Isitilmis fanli firinda 170 derecede yaklasik 13-15 dk.pisirin.
  6. Firin fansiz ise pisme suresi bir kac dakika daha uzayabilir.
  7. Bu tariften yaklasik 25-28 adet cikiyor.

3 yorum:

Nurten dedi ki...

Elifim blog dünyasına hoşgeldin :) iyiki geldin, senden öğreneceğimiz çooook şey var...

Nurten dedi ki...

ben bunu denedim bile :)) senden öğreneceğim çok şey var :)

Mutfagimdaki Lezzetler dedi ki...

Nurten'cigim...
Gercektende cok ama cok tesekkur ederim en sonunda senin sayende bir blog sahibi olabildim.Insallah begenebileceginiz ve ogrenebileceginiz cok seyler olur :-)
Ayrica deneyip olumlu yorum yaptigin icin tekrar tesekkur ederim
Sevgilerimle
Elif